Dla pacjenta | Fizjoterapia Lublin

Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

Podczas pierwszego spotkania przeprowadzamy wywiad oraz badanie funkcjonalne i palpacyjne pacjenta.

Po badaniu ustalamy wspólnie plan terapii oraz zlecamy ewentualne dodatkowe konsultacje lub badania. W celu przeprowadzenia dokładnego badania możesz zostać poproszony/a o rozebranie się do
bielizny, nawet gdy problem dotyczy np. stopy. Jeżeli jest to dla Ciebie niekomfortowa sytuacja warto zadbać o strój sportowy na zmianę.

Jeżeli posiadasz dokumentację medyczną opisującą dotychczasowe leczenie oraz badania obrazowe np. zdjęcia RTG, USG, rezonans magnetyczny, czy tomografia komputerowa, to prosimy zabrać je ze sobą na pierwszą wizytę.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Masz pytania lub wątpliwości? Przygotowaliśmy dla Ciebie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znalazłeś/aś odpowiedzi na interesujące Cię pytanie to skontaktuj się z nami.

Diagnostyka w naszym gabinecie jest oczywista i niezbędna, gdyż decyduje o kierunku terapii oraz jej skuteczności.

Wstępne badanie pacjenta zawsze przebiega według ustalonego schematu:

1. Badanie podmiotowe obejmujące podstawowe informacje dotyczące pacjenta, historii choroby i jej obecnego przebiegu czyli wywiad.
  2. Badanie przedmiotowe obejmujące elementy badania ortopedycznego lub/i neurologicznego, czyli statyczna i dynamiczna ocena narządu ruchu z wykorzystaniem fizjoterapeutycznych testów diagnostycznych.
  3. Analiza badań dodatkowych, czyli diagnostyka, różnicowanie, do których najczęściej należą:
    • obrazowanie rentgenowskie (RTG)
    • tomografia komputerowa (TK)
    • magnetyczny rezonans jądrowy (MR) oraz ultrasonografia (USG)

Precyzyjne postawienie diagnozy fizjoterapeutycznej (funkcjonalnej) z wykorzystaniem powyższego schematu pozwala nie tylko wykryć przyczynę
dysfunkcji, ale także skraca czas terapii i zapobiega powikłaniom.

Wszystkie wymienione powyżej badania obrazowe mają przyczynić się do powstania pełnego obrazu problemu, z którym zwrócił się chory.

Koszt wizyty uzależniony jest od rodzaju zabiegu jakiemu jest poddawany Pacjent. Koszty poszczególnych zabiegów znajdą Państwo w naszym Cenniku.

Skierowanie od lekarza nie jest wymagane do umówienia wizyty, ale każda dokumentacja medyczna oraz wyniki badań (USG, RTG itp.) mogą pomóc nam w doborze odpowiedniej formy terapii.

Na wizytę można umówić się telefonicznie. Szczegóły znajdą Państwo tutaj.

Terapia falą uderzeniową jest skuteczna, ponieważ stymuluje naturalny proces gojenia tkanek. Fale uderzeniowe zwiększają przepływ krwi i limfy do uszkodzonego obszaru, co z kolei pobudza metabolizm komórkowy i produkcję nowych naczyń krwionośnych oraz tkanek. Ponadto terapia ta zmniejsza ból i stan zapalny, a także pomaga rozpuszczać zwapniałe tkanki. Ze względu na te działania, terapia falą uderzeniową jest stosowana w leczeniu wielu schorzeń, takich jak urazy mięśniowo-powięziowe, zapalenie stawów czy przewlekłe bóle pleców.

Badanie funkcjonalne pacjenta to kluczowy element skutecznej terapii. Podczas konsultacji ze specjalistą, przeprowadzamy szczegółowe wywiady oraz badanie funkcjonalne, aby zidentyfikować główny problem pacjenta. Dzięki temu możemy dobrać odpowiednią formę terapii, która przyniesie najlepsze efekty.

Zadaj nam pytanie

Jeśli nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytania skontaktuj się z nami

Nasz cennik

Zapraszamy do zapoznania się z naszym cennikiem.